NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » NASZE KLASYKI » FSO 125P 1.4 GLI 16V MPI BY ANDREWS

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI by AndrewS

  
AndrewS
31.01.2013 23:03:55
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja:: Puławy

Posty: 62 #1165372
Od: 2012-7-23


Ilość edycji wpisu: 13
Moja prywatna przygoda ze 125p zaczęła się ponad dziesięć lat temu. Pisze prywatna, bo jeszcze ojciec miał 125p. rocznik 74
Pewnego dnia w gazecie Auto Dziś i Jutro zobaczyłem wściekle żółtego przerobionego 125p
Była to przeróbka dość mocna mechanicznie i wizualnie, co by nie powiedzieć oczojebna :-)
My w tym czasie niestety mieliśmy rozbitego poldorovera w takim stopniu ze został skasowany.
Były to jeszcze dobre czasy kiedy to można było skasować samochód, a prawie wszystkie jego części sobie zostawić.
Mając wszystkie klamoty kupiłem w Puławach 125p rocznik 89 celem zrobienia podobnego swapa jaki był opisany w w/w gazecie, tak więc mój 125p był wtedy drugą taką przeróbką w Polsce, teraz jest ich na pęczki :-)
Przeróbki nie robiłem sam, większość rzeczy robił mój wujek ze znajomym mechanikiem. Ja wpadałem z doskoku plus wsparcie merytoryczne, które czerpałem z młodego wtedy forum FSO.PTK. Kiedy samochód dostałem już w swoje ręce to dalsze modyfikacje robiłem sam.

Niestety najwięcej robiło się dawniej, teraz nic przy nim nie robię, a przydałoby się, bo trzeba zająć się trochę np. blachą

Oto lista która przedstawia chyba wszystkie przeprowadzone zmiany.

Silnik 1.4 16V MPI 103KM Rover,
skrzynia piatka z walem napedowym i mostem z poloneza,
szerokie zwieszenie przod i tyl,
hamulce lucas przod i tyl,
korektor hamowania tylnych kol bezwladnosciowy lucas,
przednie siedzenia, srodkowa konsola i deska rozdzielcza z poloneza,
alufelgi, opony 185 70 R13,
układ wydechowy z poloneza z katalizatorem i sonda lambda,
zbiornik paliwa z poloneza,
kierownica z regulacja wysokosci z poloneza,
osłona hamulca recznego z wiadomo czego :-),
elektrycznie szyby przód,
pasy z tylu,
dzielone otwierane tylne siedzenia z zaglowkami z poloneza,
wakuometr, amperomierz, czujnik temp. oleju, analogowy wskaznik cisnienia oleju,
komplet siedzeń InterGroclin,
skórzana kierownica,
komputer pokładowy,
autoalarm,
centralny zamek

Samochód ogólnie jest lekki w nogach 100KM przy lekkiej budzie pozwala na sprawne poruszanie się, choć nie ukrywam ze do dziś mam w planach zmiana jednostki napędowej na 1.8 serii K Rovera
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

  
Electra26.04.2024 01:25:30
poziom 5

oczka
  
Mateusz1994
01.02.2013 07:46:58
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja:: Kaleń

Posty: 8 #1165608
Od: 2012-11-20
Fajny Fiat wesoły Mi osobiście nie pasuje tam środek od Poloneza oczko Ale jak kto woli wesoły życzę powodzenia w pracach przy aucie! wesoły
_________________
https://www.facebook.com/LubelskiFunClubFsoPolonez
  
AndrewS
01.02.2013 08:00:15
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja:: Puławy

Posty: 62 #1165618
Od: 2012-7-23
Zgadzam się środek może budzić kontrowersje, tym bardziej że nie jest idealnie spasowany np. przy szybie
Cała zmiana deski podyktowana była znacznie łatwiejszym potem spięciem z instalacją elektryczną, która jak łatwo się domyśleć w całości jest przeniesiona z poloneza, dzięki temu mam np. programowaną pracę wycieraczek, czasową tylną szybę, bogaty zestaw kontrolek, obrotomierz itp.
  
bartek66977
01.02.2013 23:57:35
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 29 #1167047
Od: 2012-10-8
No no no fiaciorek piękny, widziałęm w wakacje jak na puławach mnie nim mijałeś wesoły Fajnie jeździ, Zlot FSO PTK 2013 też zaliczysz? wesoły
  
Stefan
04.02.2013 17:09:49
poziom 5

Grupa: Administrator 

Posty: 402 #1170988
Od: 2012-6-9
Dopiero teraz zobaczyłem fajnie wkomponowany komputer pokładowy wesoły Szacun. Dużo zabawy żeby coś takiego podłączyć ?
  
AndrewS
04.02.2013 18:30:53
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja:: Puławy

Posty: 62 #1171139
Od: 2012-7-23
Z podłączeniem to juz w sumie z górki.
Gorzej jest to poskładać. Cała płytka jest w technice SMD, ale juz jest tez wersja przewlekana.
Procesor ADUC836 który trzeba samemu zaprogramować.
Wyświetlacz Siemens S65
Oczywiście nie jestem autorem plytki ani programu, ja to tylko poskładałem.
Tło wyświetlacza jest czarne. Nie mam pojęcia dlaczego na fotkach wyszło niebieskawe...

Kilka funkcji które posiada:


-pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej z sygnalizacją o możliwości wystąpienia gołoledzi (zmiana koloru wskazania na czerwony)
-pomiar zużycia benzyny w litrach na godzinę (gdy samochód stoi), gdy jedzie wiadomo (litry/100km)
w stosownym okresie (data) przypomina o włączeniu świateł, graficznie i dźwiękowo
-najnowsze wersje dla procesora ADUC836 oferują w pełni automatyczny pomiar przyspieszenia dla dwóch zadanych progów prędkości
obrotomierz
-prędkościomierz
-rezerwa paliwa
-podaje ilość kilometrów możliwych do przejechania na paliwie, które aktualnie jest w baku (w oparciu o spalanie średnie)
-średnia prędkość w trasie
-pamięć parametrów trasy (zależna od użytego procesora)

minus to brak podłączenia do czujnika poziomu paliwa, ilość paliwa trzeba wprowadzać po tankowaniu (ale jest to szybkie i łatwe)

Link do obszernego watku na jego temat

http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=13206&start=0

a tu jest wiecej fotek

http://www.roverki.pl/techniczne-faq/446-komputer-pokladowy-w-samochodach-rover.html

Na obecna chwile autor juz nie udoskonala swojego projektu.

  
Stefan
04.02.2013 21:18:21
poziom 5

Grupa: Administrator 

Posty: 402 #1171371
Od: 2012-6-9
Szacun bo dla mnie to jest czarna magia
  
Electra26.04.2024 01:25:30
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » NASZE KLASYKI » FSO 125P 1.4 GLI 16V MPI BY ANDREWS

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny